Startinstructie

Startinstructie

Voor een soepele start met ons nieuwe adviseursportaal

Helppagina nieuw adviseursportaal

Op deze pagina vindt u praktische informatie voor een soepele start met ons nieuwe adviseursportaal. Veel succes!

Startinstructies

U heeft hiervoor een desktop, tablet of smartphone met een internetbrowser nodig. Let op, het nieuwe adviseursportaal werkt niet op Internet Explorer 11, omdat Microsoft dit niet meer ondersteunt. Gebruik bij voorkeur Chrome of een andere moderne browser.  

U krijgt hiervoor op het bij Obvion bekende e-mailadres een activatiemail. In deze e-mail zit een persoonlijke link waarmee u de eenmalige activatieprocedure kunt starten door deze stappen te volgen: 

Stap 2: Kies een gebruikersnaam en een wachtwoord. De gebruikersnaam, mag hetzelfde zijn als bij het huidige adviseursportaal. 

Indien u de kantoorbeheerder bent, dan is er eenmalig ook uw mobiele nummer en het tussenpersoonsnummer nodig:

Stap 3: Er wordt vervolgens een SMS bericht met een verificatiecode gestuurd naar het mobiele nummer wat bekend is bij Obvion.

Stap 4: U krijgt een bevestiging te zien en u kunt vervolgens inloggen met de door u gekozen gegevens 

Indien u kantoorbeheerder bent, dan kunt u zelf een account voor eventuele collega's aanmaken. Deze uitleg helpt u op weg.

Om in te loggen op het nieuwe adviseursportaal, volgt u de volgende stappen: 
Stap 1: Open de inlogpagina

Stap 2: Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord 

Stap 3: Vul de SMS code in die u heeft ontvangen 

Stap 4: U bent ingelogd en klaar om van start te gaan

Een voorproefje van de mogelijkheden vindt u op de specialpagina.

Een tweetal situaties hebben u extra aandacht nodig:

  • Indien u een leningdeel met NHG heeft > let dan op, want in het portaal staat er in dat geval bij NHG onterecht: ‘nee’ terwijl dit ‘ja’ moet zijn. In de uiteindelijke offerte staat het wel goed, maar dit kan wellicht verwarrend voor u werken. Deze informatieve fout heeft onze aandacht en wordt zo snel mogelijk opgepakt.
  • Indien u een Spaar, SpaarGerust of Spaar/ Leven variant heeft, houdt er dan rekening mee dat de opgebouwde spaarwaarde niet getoond wordt. Totdat we het hersteld hebben, raden wij u aan om het huidige portaal te raadplegen voor de spaarwaarde.

Onze planning is om beiden zaken uiterlijk 1 januari 2022 hersteld te hebben.

Account aanmaken voor collega’s/ gebruikers toevoegen

Per kantoor is er één kantoorberheerder die alle beheerrechten voor uw advieskantoor krijgt. Dat betekent dat die voor alle collega’s een account voor het adviseursportaal kan aanmaken of wijzigen. Hoe? Dat regelt hij of zij eenvoudig via het eigen account, zoals je in onderstaand schema kunt zien.

Bekijk gebruikersbeheer in één oogopslag

Hulp nodig?

Ons speciale supportteam staat voor u klaar!

Deze bereikt u tijdens kantooruren (ma t/m vr van 09:00 – 17:00) per e-mail: zorgplicht@obvion.nl.

Meer over het adviseursportaal