Hier vind je de meest gestelde vragen en antwoorden over MijnObvion. We hebben ze per onderwerp gebundeld.
Aanvragen
Fijn dat je meteen een account voor MijnObvion wilt maken. Jouw hypotheekgegevens moeten dan eerst in onze systemen zijn verwerkt. Wacht daarom tot je onze welkomstmail hebt ontvangen. Dit is meestal een week nadat je de hypotheekakte bij de notaris hebt getekend. Geen welkomstmail ontvangen? Kijk dan of deze in jouw spambox terecht is gekomen.
Ben je al langer klant? Je vraagt een account binnen 2 minuten online aan door deze 3 stappen te volgen.
- Open de MijnObvion-aanvraagpagina en kies voor ‘Aanvragen met iDIN'
iDIN is een veilige en vertrouwde identificatiemethode die door de meeste banken wordt gebruikt voor de identificatie van klanten. Uiteraard hebben wij geen inzicht in je bankgegevens. iDIN controleert via jouw bank of jij het bent. We hebben meer informatie over iDIN voor je op een rij gezet. - Op de volgende pagina volg je dan de stappen van je eigen bank waarmee je ons jouw identiteit bevestigt.
Vervolgens kom je op de pagina waar je een wachtwoord aanmaakt. En dan kun je MijnObvion meteen gebruiken!
Je ontvangt een activeringscode per brief als je hebt gekozen voor het aanvragen van een account per post. Misschien omdat jouw bank aanvragen via iDIN niet ondersteunt.
Dat betekent dat je account voor MijnObvion aanvraagt door je postcode, huisnummer en geboortedatum in te vullen. Dit is een unieke combinatie in onze administratie. En op dit adres krijg je de activeringscode toegestuurd. Dit is om te voorkomen dat anderen je activeringscode ontvangen en misbruik kunnen maken van jouw gegevens.
Je ontvangt de activeringscode binnen 3 - 5 werkdagen na het aanvragen ervan.
Nee dat kan niet. Iedere keer als je op MijnObvion inlogt, ontvang je een unieke inlogcode per sms.
Je hebt dus een mobiele telefoon nodig om toegang te krijgen tot MijnObvion.
Je e-mailadres is nodig omdat we je vanuit MijnObvion berichten sturen.
Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.
Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 17:30 uur via telefoonnummer 088 1470 200.
Inloggen
Om te kunnen inloggen met iDIN, moet je je eerst identificeren met iDIN. Zodat we er zeker van zijn dat jij toegang krijgt tot jouw eigen hypotheekgegevens.
Identificeren met iDIN doe je als volgt:
- Je logt in met je eigen inlogmiddel van je bank, zoals bijvoorbeeld de random reader, digipas of identifier. Je wordt daarna doorgeleid naar de beveiligde inlogpagina van je eigen bank.
- Je ziet welke gegevens worden opgevraagd De bank geeft alleen persoonsgegevens door en deelt deze pas nadat jij akkoord hebt gegeven. Wij ontvangen géén andere gegevens.
- iDIN verstuurt jouw gegevens versleuteld en is net zo veilig en betrouwbaar als internetbankieren.

Afbeelding vergroten
Vervolgens kom je op de pagina waar je een wachtwoord aanmaakt. En dan kun je MijnObvion meteen gebruiken!
Kloppen je gebruikersnaam en wachtwoord?
Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je via MijnObvion een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik hiervoor op het inlogscherm op de optie ‘wachtwoord vergeten?’.
Als je je gebruikersnaam bent vergeten, kun je via MijnObvion de gebruikersnaam opvragen. Klik hiervoor op het inlogscherm op de optie ‘Gebruikersnaam vergeten?’
Lukt het inloggen nog niet? Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.
Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 17:30 uur via telefoonnummer 088 1470 200.
Je gebruikersnaam kan het e-mailadres zijn dat je hebt doorgegeven. Je kunt ook een andere gebruikersnaam hebben gekozen.
Als je je gebruikersnaam bent vergeten, kun je via MijnObvion de gebruikersnaam opvragen. Klik hiervoor op het inlogscherm op de optie ‘Gebruikersnaam vergeten?’.
Via MijnObvion kun je een nieuw wachtwoord aanvragen.
Klik hiervoor op het inlogscherm op de optie ‘wachtwoord vergeten?’
We gebruiken je e-mailadres om je berichten te sturen dat er iets klaar staat in MijnObvion, bijvoorbeeld de saldo-opgave. Daarom is het belangrijk dat je nieuwe e-mailadres bij ons bekend is.
Je kunt het e-mailadres zelf in MijnObvion wijzigen via ‘Mijn gegevens > e-mailadres wijzigen’.
Je kunt via MijnObvion eenvoudig zelf je telefoonnummer wijzigen.
Daarbij gebruiken we iDIN voor jouw identificatie. Want je ontvangt de inlogcode voor MijnObvion op je telefoon en we willen zeker weten dat jij de wijziging van het telefoonnummer doet.
Op de pagina iDIN vind je meer informatie.
Als je je wachtwoord vijf keer achter elkaar verkeerd intoetst, wordt je account geblokkeerd. Je kunt je account meteen zelf deblokkeren via MijnObvion. Je hoeft alleen de instructies via de schermen van MijnObvion te volgen.
Dan ontvang je via sms een nieuwe activatiecode die je direct gebruikt. Waarna je weer toegang tot je account hebt.
iDIN
Om te kunnen inloggen met iDIN, moet je je eerst identificeren met iDIN. Zodat we er zeker van zijn dat jij toegang krijgt tot jouw eigen hypotheekgegevens.
Identificeren met iDIN doe je als volgt:
- Je logt in met je eigen inlogmiddel van je bank, zoals bijvoorbeeld de random reader, digipas of identifier. Je wordt daarna doorgeleid naar de beveiligde inlogpagina van je eigen bank.
- Je ziet welke gegevens worden opgevraagd De bank geeft alleen persoonsgegevens door en deelt deze pas nadat jij akkoord hebt gegeven. Wij ontvangen géén andere gegevens.
- iDIN verstuurt jouw gegevens versleuteld en is net zo veilig en betrouwbaar als internetbankieren.

Afbeelding vergroten
Vervolgens kom je op de pagina waar je een wachtwoord aanmaakt. En dan kun je MijnObvion meteen gebruiken!
iDIN is net zo veilig als internetbankieren.
iDIN maakt namelijk gebruik van dezelfde beveiligingstechniek als internetbankieren.
De bank verstrekt alleen persoonsgegevens. Dat zijn één of meer van de volgende gegevens: voorletter(s), achternaam, woonadres, leeftijdsindicatie (18 jaar of ouder), geboortedatum, geslacht, e-mail of telefoonnummer.
De betreffende organisatie krijgt deze gegevens nadat jij als klant hiervoor opdracht hebt gegeven aan je bank.
iDIN wordt op dit moment aangeboden door ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Rabobank, RegioBank en SNS.
Als je toegang hebt tot internetbankieren bij deze banken, kun je iDIN meteen gebruiken.
Kun je niet inloggen met iDIN? Meld je dan bij jouw eigen bank. Wij kunnen je hiermee niet verder helpen. Dat komt doordat deze identificatiemethode door jouw bank beschikbaar is gesteld en wij hierin geen wijzigingen kunnen aanbrengen.
Tip: De persoonsgegevens bij je bank en bij Obvion moeten gelijk zijn aan elkaar. Heb je bijvoorbeeld de adreswijziging al doorgegeven?
Wil je MijnObvion op een andere manier activeren? Vraag dan een account aan via post.
iDIN staat voor iDentificeren en INloggen.
Je kunt je met iDIN namelijk online identificeren en je kunt ermee inloggen op de websites van bedrijven en instellingen.
Activeren
Enkele tips voor succesvol activeren:
- Denk aan het gebruik van hoofdletters en cijfers als je de activeringscode invult
- De persoon aan wie de brief met activeringscode is geadresseerd, moet zijn gegevens activeren.
Lukt het activeren nog niet? Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.
Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 17:30 uur via telefoonnummer 088 1470 200.
Controleer of je je telefoonnummer juist hebt ingevuld. Het opgegeven telefoonnummer mag alleen uit cijfers en een ‘+’ teken bestaan, bijvoorbeeld +31612345678. Vraag vervolgens een nieuwe inlogcode per sms aan door opnieuw de gegevens bij het activeren in te vullen.
Ontvang je nog steeds geen inlogcode? Neem dan contact op met de medewerkers van ons Service Centrum via telefoonnummer 088 1470 200. Zij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 17:30 uur.
Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.
Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 17:30 uur via telefoonnummer 088 1470 200. .
Wijzigen accountgegevens
Je kunt je accountgegevens wijzigen nadat je bent ingelogd. Klik rechtsboven op het pijltje naast 'Ingelogd'. En vervolgens op ‘Mijn Account’. Daarna kun je zelf de gegevens wijzigen.
Vergeet je bij een volgend bezoek niet om met je nieuwe gegevens in te loggen?
Via MijnObvion kun je een nieuw wachtwoord aanvragen.
Klik hiervoor op het inlogscherm op de optie ‘wachtwoord vergeten?’
Je gebruikersnaam kan het e-mailadres zijn dat je hebt doorgegeven. Je kunt ook een andere gebruikersnaam hebben gekozen.
Als je je gebruikersnaam bent vergeten, kun je via MijnObvion de gebruikersnaam opvragen. Klik hiervoor op het inlogscherm op de optie ‘Gebruikersnaam vergeten?’.
Bouwdepot
Ja, ook kassabonnen kun je gewoon via MijnObvion declareren. Dat doe je door in het onderdeel 'Mijn bouwdepot' de knop 'Declaratie indienen' te gebruiken.
MijnObvion houdt rekening met het restantsaldo. Als het saldo van je bouwdepot lager is dan je factuur, betaalt Obvion slechts het bedrag van het restantsaldo uit.
Vul je per ongeluk een te hoog bedrag in, dan past Obvion dit automatisch aan. Je voegt de factuur gewoon bij de declaratie, zoals je dat altijd doet.
Dat gaan we voor je uitzoeken. Vul onderstaand formulier in om te melden wat er niet klopt. Je kunt eventueel een foto of screenshot uploaden. Zorg dan s.v.p. ook dat de datum bij dat bestand te zien is. Dan kunnen we uitzoeken wat er op dat moment is gebeurd.
Neem contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion als het je niet lukt om een declaratie in te dienen. Zij kunnen je verder helpen.
Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 17:30 uur via telefoonnummer 088 1470 200.
Via MijnObvion (Mijn situatie > Bouwdepot) zie je meteen wat de status is van de door jou ingediende declaraties. Ook kun je zien welke facturen zijn betaald en welke rentevergoeding is bijgeschreven.
Verder staat er elke maand een brief met een overzicht van het bouwdepot in MijnObvion klaar bij ‘Documenten’.
Als je een factuur hebt ingediend, sturen we automatisch een bericht naar jouw berichtenbox op MijnObvion. Zo kun je altijd terug kijken welke facturen je hebt ingediend.
In het 'Overzicht ingediende declaraties' op MijnObvion zie je de status van de ingediende facturen. En in het 'Overzicht betaalde declaraties' zie je de betalingen en de bijschrijvingen van rentevergoeding.
Extra terugbetalen
Onze actuele reactietermijnen vind je in dit overzicht. Onze reactie is in de vorm van een brief waarin ook de vervolgstappen staan. Wacht deze eerst even af voordat je het extra aflosbedrag aan ons overmaakt.
Vervolgcommunicatie
Daarna krijg je nog twee keer bericht van ons:
- Om te melden dat de aflossing is ontvangen (maximaal twee weken na verwerking door ons)
- Om de nieuwe maandtermijn en de nieuwe resterende hypotheekschuld door te geven. Deze aanpassing voeren we een maand na ontvangst en verwerking van het extra aflosbedrag door. Eventueel teveel betaalde rente verrekenen wij met de schuldrest van je hypotheek.
Soms is betaling via iDEAL niet mogelijk omdat je:
- een ABP-Hypotheek hebt.
- meer dan je vergoedingsvrije som wilt overmaken.
- op een (bank)spaarhypotheek wilt terugbetalen.
- op twee of meer leningdelen tegelijk wilt terugbetalen.
- meer dan de standaard betaallimiet van iDEAL (€ 50.000) wilt terugbetalen. Let op: sommige banken hanteren een lagere betaallimiet dan iDEAL. In MijnObvion krijg je dan de melding ‘Technische fout’. In dat geval moet je zelf met je bank contact opnemen om de betaallimiet aan te passen.
Lukt de iDEAL betaling niet, dan kun je jouw verzoek toch gewoon via MijnObvion indienen. Wij nemen het dan in behandeling. Je ontvangt van ons een brief waarin staat hoe je de extra terugbetaling kunt overmaken. Ook staat in deze brief vermeld of je een vergoeding (boete) moet betalen en hoe hoog deze is. Deze brief ontvang je via MijnObvion en we sturen je een e-mail zodra de brief klaar staat.
In dit overzicht zie je de gemiddelde reactietermijn.
Overige vragen
MijnObvion toont alleen de gegevens die in onze eigen administratie staan. Gegevens van derde partijen kunnen wij dus helaas niet tonen.
Alleen als je een bankspaarhypotheek hebt, kunnen we de gegevens in MijnObvion tonen.
Neem contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.
Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 17:30 uur via telefoonnummer 088 1470 200.
Dat kan gebeuren als je e-mail van je ene e-mailadres doorstuurt naar een ander e-mailadres. Bijvoorbeeld van j.peters@bedrijf.nl naar janpeters@thuis.nl.
Zorg daarom dat het juiste e-mailadres in MijnObvion staat.