Afbeelding-financien-en-hypotheek

Wijzigt je situatie?

Kijk naar wat financieel wél kan, vaak is meer mogelijk dan je denkt.

Hulp bij betalingsproblemen

Obvion vindt dat je elkaar moet helpen. Tijdens de hele looptijd van de hypotheek, ook als het even tegen zit. En je de hypotheek niet meer kunt betalen. Door werkloosheid of echtscheiding of doordat het oude huis nog niet is verkocht en er dubbele lasten zijn. Wat de reden ook is, wij zijn er voor jou om je hiermee te helpen.

Coronavirus: tijdelijk uitstel van betalen maandlasten

Als inkomsten wegvallen als gevolg de crisis rondom het coronavirus, kunnen wij ons voorstellen dat je tijdelijk extra financiële ruimte nodig hebt. Daarvoor is het mogelijk om onder voorwaarden drie maanden uitstel aan te vragen voor het betalen van de maandlasten voor jouw hypotheek.

Neem contact op met onze afdeling Bijzonder Beheer om de mogelijkheden te bespreken. Dat kan via telefoon 088 1470 227. Het kan zijn dat er veel mensen tegelijk bellen. Je kunt ook het formulier invullen op onze contactpagina onder 'hulp bij betalingsproblemen'. Dan bellen wij je terug.

Kijk ook eens in dit overzicht van veelgestelde vragen over dit onderwerp.

Betalingsproblemen? Vraag hulp

Wij begrijpen dat het niet gemakkelijk is om door te geven dat je de hypotheek (misschien) niet meer kunt betalen. Toch is dit de eerste stap op weg naar een mogelijke oplossing. Bel of mail ons daarom gerust. Het liefst zo snel mogelijk. Dan kijken we samen met jou hoe we een (aankomende of verdere) betalingsachterstand van je hypotheek kunnen voorkomen of beperken. Uiteraard neemt Obvion ook zelf contact met je op als er sprake is van een betalingsachterstand op je hypotheek.

Ons doel is om samen met jou een mogelijkheid te vinden om de betalingsproblemen structureel op te lossen. Eén van onze medewerkers neemt de mogelijke oplossingen en daaraan verbonden voorwaarden met je door. Dat kan een betalingsregeling zijn. Of het gebruik van één van onze andere hulpmiddelen.

Neem vandaag nog contact met ons op voor de eerste stap op weg naar een oplossing.

Telefoon 088 1470 227* bijzonderbeheer.db@obvion.nl

*bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30 uur.

We willen je zo goed mogelijk helpen. Daarom onderschrijven wij het ethisch manifest van de landelijke

Oplossingen voor jouw situatie

Als jij en je partner uit elkaar gaan, valt er veel te regelen. Hoe moet het dan met je huis en je hypotheek? Een scheiding heeft zowel emotionele als financiële consequenties. Als de hypotheek op beide namen staat, ben je samen verantwoordelijk voor het betalen van het maandelijkse hypotheekbedrag. Jullie zijn ieder afzonderlijk aansprakelijk voor de hele hypotheek, dus ook voor een eventuele betalingsachterstand en de gehele restschuld. Dat hebben jullie namelijk met Obvion afgesproken bij het afsluiten van de hypotheek. Ook al leggen jullie nu andere afspraken vast in het echtscheidingsconvenant.

Lees meer over uit elkaar gaan en hypotheek

Tip

Tip Heb je een betalingsachterstand als gevolg van een scheiding? Of verwacht je betalingsproblemen te krijgen? Neem dan contact met ons op. Samen werken we aan een oplossing.

Je hebt een hypotheek op je woning. Je raakt arbeidsongeschikt of werkloos. Of je blijft alleen achter na het overlijden van je partner. Misschien draait je onderneming minder goed. Dat kan invloed hebben op je inkomen. Kun je je hypotheek nog wel betalen? Obvion wil niet dat je zomaar je huis uit moet als het even tegenzit.

Obvion kan je hulp bieden bij tijdelijke betalingsproblemen om een verdere betalingsachterstand te voorkomen. We helpen je graag overzicht te krijgen in je financiële situatie. Enkele van onze hulpmiddelen zijn:

  1. Obvion Budgetplanner: een onafhankelijke coach die je helpt om weer overzicht te krijgen in je financiële zaken.
  2. Obvion Jobcoach: de mogelijkheid om met hulp van een coach je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.

Heb je al een betalingsregeling bij Obvion en daalt je inkomen? Dan is het verstandig om direct contact met ons op te nemen, telefoonnummer 088 1470 227. We kijken dan samen of een andere betalingsregeling beter past bij je nieuwe situatie. Dit doen we aan de hand van het ingevulde inkomsten- en uitgavenformulier.

Als nabestaande moet je veel regelen wanneer je geconfronteerd wordt met het overlijden van een dierbare. Obvion helpt je graag om zaken rondom de lopende hypotheek zorgvuldig af te handelen. Je kunt hiervoor het beste telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer 088- 1470 227. Je krijgt dan meer informatie over wat te doen bij een overlijden. In onze brochure voor nabestaanden staan een aantal praktische zaken bij elkaar.

Denk bijvoorbeeld aan:

  • Het melden van overlijdenAls iemand overleden is, maakt de gemeente een akte van overlijden op. Obvion heeft een uittreksel van de akte van overlijden en een verklaring van erfrecht nodig. Met de verklaring van erfrecht kan de naam van de overledene van de hypotheek afgehaald worden, als de hypotheek op twee namen staat. Of kan de hypotheek op een andere naam worden gezet. De verklaring van erfrecht kun je aanvragen bij je notaris. De notaris kan je ook adviseren in het maken van belangrijke beslissingen over de mogelijke aanvaarding van de nalatenschap.
  • Uitkering van de overlijdenrisicoverzekeringBij een hypotheek kan een overlijdensrisicoverzekering zijn afgesloten. Met de uitkering kun je de hypotheek geheel of gedeeltelijk aflossen. Dit betekent in veel gevallen dat je in de woning kunt blijven wonen. Maak een afspraak met je adviseur om te bespreken wat voor jou de mogelijkheden zijn.